Σάββατο 11 Μαΐου 2013

Θα το βρούμε...μπροστά μας

Ενώ εμείς κάναμε τα πάντα για να μην παραλάβουμε τα δωρεάν αμερικανικά άρματα μάχης  M1 Abrams οι δοκιμές του νέου τουρκικού άρματος ALTAY συνεχίζονται με αμείωτη ένταση όπως βλέπουμε σε νέο βίντεο όπου παρουσιάζονται και τα δύο αρχικά πρωτότυπα του άρματος που έχουν κατασκευαστεί αντίστοιχα για τις δοκιμές κινητικότητας (MTR: Mobile Test Rig) και τις βολές (FTR: Firing Test Rig).
Στα πρώτα λεπτά του βίντεο διακρίνεται το MTR, χωρίς πύργο αλλά με μία υπερκατασκευή που τον προσομοιάζει και η οποία καλύπτεται από καλύμματα να κινείται επί παντοδαπού εδάφους και επί χωμάτινων οδών. Υπενθυμίζεται ότι...
το MTR κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους διήνυσε περισσότερα από 3.600 χιλιόμετρα σε δοκιμές επί παντοδαπού εδάφους, πίστας δοκιμών και οδού με σκληρό ή μαλακό κατάστρωμα.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται στιγμιότυπα από βολές τις οποίες εκτελεί το FTR οι οποίες όμως εκτελούνται ημέρα και νύκτα από στάση (σε μία περίπτωση το άρμα βάλλει με τον πύργο στραμμένο 90 μοίρες σε σχέση με τον διαμήκη άξονα του σκάφους). Μάλιστα στο βίντεο περιλαμβάνεται και μια λήψη από το εσωτερικό του πύργου όπου μπορεί να παρατηρηθεί η οπισθοδρόμηση και επαναφορά του πυροβόλου με την απόρριψη του πυθμενίου του βλήματος που βλήθηκε.
Τέλος ακολουθούν στιγμιότυπα από την κίνηση του FTR σε χιονοσκεπές έδαφος.
Αξίζει να επισημανθεί ότι σε όλα τα στιγμιότυπα που παρουσιάζεται η κίνηση του FTR το πυροβόλο είναι ασφαλισμένο (δεν έχει ενεργοποιηθεί το σύστημα σταθεροποίησης). Αυτό μπορεί να θεωρηθεί σκόπιμο ή μία ένδειξη ότι η σταθεροποίηση του πυροβόλου (τουλάχιστον την περίοδο που έγιναν οι λήψεις) δεν είχε πλήρως ενεργοποιηθεί.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης αμυντικών συστημάτων IDEF 2013, στελέχη της Otokar ανέφεραν ότι επίκειται η έγκριση της τελικής σχεδίασης από το τουρκικό υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας (SSM) ώστε να αρχίσουν οι δοκιμές και η πιστοποίηση της τελικής διαμόρφωσης.
Εμείς στο μεταξύ θα σχεδιάσουμε την αντιμετώπιση του νέου τουρκικού άρματος με τα υπερσύγχρονα Μ-48, και Μ-60 (τα νούμερα σημαίνουν 1948, και 1960 χρόνοι κατασκευής!), που διαθέτουμε...σε αφθονία.

 defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου